Sunday, August 3, 2008

inspektor polis dlm genggaman

aku tlh mendapat panggilan dari kwn ku iaitu insp lau yg memberitahu aku surat lantikan telah pun sampai ke ipk kuching, selesai saja perbualn aku dgn insp lau, aku pun mencari contact number ipk kuching segera mungkin, ...aku berjaya mendapatkan number tersebut dan trs aku membuat panggilan terus ke unit penjawatan ipk kuching...,,bermula dgn pengenalan diri kepada petugas d unit penjawatan, dan terus bertanyakan surat lantikan sama ada aku berjaya atau tidak.....petugas di unit itu trs memeriksa surat dan dgn gembira dan senang hati yang amat sangat, aku tlh di terima untuk menjadi seorang pegawai polis berpangkat inspektor.usaha yang aku usahakan selama 8 bln yg lalu tlh membuahkan hasil dan sekaligus membuatkan aku mempunyai masa dpn yg cerah.berita baik itu terus ku sampaikan ke ke2 org tua ku yg bnyk memberi ku semangat dlm mengejar impian ku.aku bersyukur kepada Allah SWT kerana memberikan aku peluang yg cerah untuk mengharungi hidup ini.sesungguhnya aku akan menjadi seorang yang tekun dan berdisiplin untuk menjawat jawatan dlm bidang kepolisan ini.tahniah untuk ku!

1 comment:

Anonymous said...

tahniah jcc..its me..anonymous..which is sVb.